eatyourrun kalenji

GET ON YOUR FEET AND #EATYOURRUN

juni 17th, 2016 / by / in: AND WE LOVE / No responses

#EATYOURRUN

Når BESTSELLER Aarhus City Halvmarathon på søndag lader 16.000 par løbesko med tilhørende ejere indtage Århus’ bybillede, vil kendte sportsbrands som Nike, Adidas, Asics og New Balance sandsynligvis være ganske godt repræsenteret på motionisternes fødder. Det kræver nemlig sit at blive yndlings-skomærke og gøre sig bemærket internationalt blandt tunge modebrands som de nævnte – derfor må man somme tider give den lidt ekstra, når man lancerer en ny kollektion af løbe-sneaks.

For nyligt løftede sneakers-producenten KALENJI sløret for deres nye kampagne #eatyourrun, som blev lanceret på en helt særlig måde:

En række journalister og bloggere modtog nemlig en invitation til lanceringen printet på en skotøjsæske med sneakers fra den sprit-nye kollektion. Invitationen var til en lækker middag på den berømte pariser-restaurant Le 6 Paul Bert, som er kendt for gastronomi i særklasse, hvor man iført sine nye løbesko kunne møde op og fejre den nye kollektion med masser af lækre smagsoplevelser. Den eneste hage var, at man selv skulle spare sammen til hver af de lækre retter – og valuta-en, man betalte med, var antal kilometer, man havde løbet i sine KALENJI-sneaks. Man måtte altså arbejde for sin gourmet-middag, som kun fysisk aktivitet gav adgang til.

Selvom det kan virke paradoksalt at brande en sportskollektion med løfter om overdådige måltider og syndige kalorier, så skabte kampagnen ikke desto mindre masser af opmærksomhed og fik journalister og bloggere til at skrive online-indlæg og kommentarer om egne præstationer og point-scores. Kampagnen var nemlig både sjov og involverende, idét den gav journalisterne hovedrollen i en markedsføringshistorie og en oplevelse, som de i den grad blev motiveret til at fortælle videre. Det klassiske nyhedsbrev havde sikkert ikke haft samme effekt.

#eatyourrun kalenji


Skriv et svar