//H2O//
Neon-gamacher, spiralsnørrebånd, tattoo-halskæder og crop-tops i alverdens farver. 90erne var utvivlsomt et kulørt årti, hvor Beverly Hills 90210 og Husk Lige Tandbørsten kontinuerligt rullede hen over tv-skærmene, og musikalske ørehængere som ‘Barbiegirl‘ og ‘Spice Up Your Life‘ var komplet uundgåelige. Det var dengang Nokia 3210 var hyper-moderne, og internettet var noget man loggede på til lyden af et skrattende modem.
Og så var det også dengang det danske brand H2O slog tøjgiganter som Nike og Adidas i popularitet herhjemme. De fleste husker nok de klassiske H2O klip-klappere med det letgenkendelige logo i grøn, blå og rød, som var et musthave i 90’er-garderoben – helst med tilhørende hvide tennissokker. For et par år siden kunne man endda genopleve de berømte sandaler i en opdateret udgave, da sportsbrandet i samarbejde med designeren Stine Goya lancerede en helt ny guldsandal, som blev 2014’s mest populære og ombloggede sommer-item for fashionistas og kendisser.
Men nu sender det danske brand en helt ny retro-kollektion på gaden af klassiske badesandaler, de velkendte stribede tennissokker og logo-tees som del af en revival af mærket som modebrand. Trods nye pasforme og finjusteringer, er der skruet helt op for nostalgien i de mange nye styles, som modehuset S.T. VALENTIN fra Aarhus står bag. Og vi er nogle, der glæder os til at smide en Spice Girls skive på anlægget, trække i et überlækkert sæt ren 90’er-coolness og genopleve et helt legendarisk årti.