SMYKKEGLAMOUR I GENERATIONER

marts 9th, 2021 / by / in: AND DESIGN / No responses

Der har altid været en særlig aura over smykkebrandet OLE LYNGGAARD COPENHAGEN. Efter vores interview med firmaets kreative direktør, Charlotte Lynggaard, står det klarere hvorfor. 

I mere end 35 år har hun side om side med sin far, Ole Lynggaard, tegnet firmaets kreative profil og forkælet et internationalt kræsent smykkepublikum med raffinerede og funklende kreationer. Lige siden Ole Lynggaard stiftede OLE LYNGGAARD COPENHAGEN tilbage i 1963, har håndværket og eksklusiviteten været i højsædet – men det har familieværdier og sammenhold også. 

Stilikon og powerkvinde Charlotte Lynggaard overtog i 2008 virksomheden sammen med sin bror Søren. Hun er gift med Michel Normann, som er firmaets kommercielle direktør, og sammen har de tre børn, der alle har været involveret i smykkeuniverset på forskellig vis. Alle i familien deler en uskreven regel om, at man gør sig umage, at man giver plads til hinanden – og at man har humor og passion med i det daglige arbejde. Værdier der med stor sandsynlighed har været medvirkende til, at smykkedynastiet i dag er Kongelig Hofleverandør og har et ’soft spot’ hos kvalitetsbevidste kendisser worldwide. 

Her på kontoret voksede kærligheden til brandet i takt med lanceringen af Charlotte Lynggaards ’Leaves’-kollektion af håndlavede, naturalistiske blad-smykker, der nærmest fungerer som små skulpturer eller kunstværker i sig selv. Men vi elsker også hendes altid flawless look, hendes legesyge tilgang til æstetik og design og ikke mindst det faktum, at vi kunne høste fornem anerkendelse fra det ikoniske brand, da magasinet med vores artikel om den danske smykkedronning kom på gaden.